Kontrast
  • English

  • Działalność reklamowa. Wybrane aspekty publicznoprawne

    Janusz Koczanowski (red.)

    Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Kraków 2011

    Zespół autorów:

    Wojciech Fill (red.), Magdalena Frańczuk (red.), Janusz Koczanowski (red.), Magdalena Małecka-Łyszczek, Aneta Mendrek, Ambroży Mituś, Aldona Piotrowska, Anna Surówka

    Autorzy omawiają m.in. obszary prawne w jakich funkcjonuje reklama, problemy reglamentacji działalności reklamowej realizowanej przez organy administracji publicznej w zakresie produktów leczniczych, działalności aptek, narkotyków i żywności; reklamie i promocji napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych w prawie polskim i konwencjach międzynarodowych. Analizują również działalność reklamową i jej ograniczenia w świetle przepisów konstytucyjnych. Piszą również o reklamie jako narzędziu realizacji zadań publicznych np.: w zakresie zdrowia, lokalnej przedsiębiorczości, ochrony środowiska, czy promocji jednostek samorządu terytorialnego oraz o ograniczeniu dopuszczalności reklamy tzw. wolnych zawodów oraz opodatkowaniu reklamy.